Wednesday, July 28, 2010

Bagaimana bisa tinggalkan bas sekolah ini


Dar Daz Zulkifli,

Bagaimana bisa tinggalkan bas sekolah ini? Pergi ke Sunway, terjumpa orang bomba. Pergi ke Sunway, jadi orang jahat. Perhentian dan rumah Abe. Tipu kemalangan di Ampang, Cheras, Sentul, dan balik dari Peninsula. Ada hantu. Takut bunyi teko. Mati dalam kereta. Tidur dalam kereta. Tunggu dalam kereta. Baju Mary Jane dan seluar dalam. Takut mati, tak mahu masuk kubur, pergi ke kubur. Doktor kata, “you should stop coming to her place.” Jumaat, sabtu, ahad. Fikir, fikir lagi apa itu kawan. Paksa saya tukar baju selesa, tapi suruh saya join kamu cepat-cepat. Kenapa kau masih lagi pakai kasut tinggi itu? Inikan rumah kau. Kita juara. Kita betul. Kita sudah kalah. Strategi dan creativity. Ikut cakap aku, Darwina! Kau tunggu aku habis baca Bono. Tadi atuk datang melawat Nora dan Mila. Berani kita pi situ? Apa kita fikir? Kau pakai skinny jeans. Aku fikir nak jadi gypsy. Cerita nabi-nabi. Salah dan betul. Macamana boleh kita tinggalkan bas sekolah ini? Tolong ajar aku.

Nin Syaz Sariff

No comments:

Post a Comment